Dobra oferta podstawą projektowania salonu SPA

Większość inwestorów traktuje proces tworzenia oferty SPA za najmniej istotny, marginalny aspekt projektowania salonu. Jest to spowodowane tym, że postrzegane jest wyłącznie w ramach listy zabiegów czy wyborem kosmetyków. Prawda jest jednak zgoła inna – to właśnie na jej podstawie budowana jest zarówno oferta sprzedaży, jak i sam obiekt.

Właściwie skrojona oferta menu jest w stanie zainteresować potencjalną klientelę, a w konsekwencji wygenerować satysfakcjonujący zysk. W branży SPA można jednak zauważyć tendencję powtarzalności usług, które są w dużej mierze niezbyt atrakcyjne, a przy tym ograniczające się do prostego wymienienia zabiegów i podania cen.

Skąd to wynika?

W trakcie budowania obiektu SPA, inwestorzy przeważnie skupiają się na aspektach architektonicznych. Dla nich najważniejszy jest budynek, potem zaś jego funkcjonalność. Można to porównać do tworzenia restauracji bez pomysłu na jej jadłospis. Z powodu takiej mentalności może dojść do znacznego wydłużenia procesu powstawania salonu, a przez to wygenerowania dodatkowych kosztów. Koncepcja SPA stanowi odzwierciedlenie tożsamości obiektu (jego filozofii, rodzaju, marketingu) oraz jego rozwiązań (architektonicznych, technologicznych, aranżacyjnych). Dlatego też menu ma decydujące znaczenie w kwestii każdego kierunku inwestycyjnego: gabinetów, wystroju salonu czy architektury krajobrazu.

Układ przestrzenny

Istnieje kilka elementów zazwyczaj znajdujących się w strefie oddziaływania menu SPA. Za sprawą wyznaczenia listy zabiegów i pozostałych aktywności na terenie salonu można określić układ funkcjonalny, powierzchniowy oraz komunikacyjny pomieszczeń. Dzięki temu osoba architekta będzie mogła bez problemu zasiąść do pracy. W inny sposób należy przecież zaprojektować gabinet przeznaczony do masażu suchego, rytualnego czy pomieszczenie przeznaczone do zabiegów hydroterapeutycznych. Przy czym nie należy zapominać, że każdy z nich wymaga dedykowanego sprzętu czy umeblowania. Menu pozwoli na identyfikację sprzętu niezbędnego do prowadzenia tego typu działalności.

Menu nie dotyczy jedynie salonu

Menu nie dotyczy jedynie salonów SPA, ale i hoteli czy ośrodków o charakterze pozamiejskim. Może ono uwydatniać się za sprawą architektury wnętrz gabinetów, pokoi hotelowych czy nawet wyglądu korytarzy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przykładowo, umieścić te same salonowe kosmetyki w łazienkach hotelu.

Podsumowanie

Salon SPA jest specyficznym obiektem jeśli chodzi o projektowanie wnętrz. Dlatego przed wdrożeniem jakichkolwiek czynności z nim związanych, jak wizyta u architekta warto zastanowić się właśnie nad jego menu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *